Author: admin

author

KEMALANGAN KAPAL PENUMPANG PALING BURUK DALAM SEJARAH

Permalink to KEMALANGAN KAPAL PENUMPANG PALING BURUK DALAM SEJARAH
Tahukah anda, kejadian perlanggaran kapal penumpang paling burukdalam sejarah dunia. Kejadian ini telah berlaku di salah sebuah negara di Asia Tenggara. Mangsa yang terkorban dikatakan mengatasi jumlah kematian semasa kejadian tenggelamnya kapal “Titanic” yang begitu popular dengan kisah dan filemnya. Jika kapal Titanic karam disebabkan perlanggaran dengan iceberg, namun

BEBEL : RAKAN PENYEWA, TETAMU ATAU PENUMPANG. SILA HADAM.

Permalink to BEBEL : RAKAN PENYEWA, TETAMU ATAU PENUMPANG. SILA HADAM.
As salam.. admin nak membebel sikit pasal konsep “rakan penyewa, tetamu atau penumpang”. Korang tau tak beza antara 3 benda di atas. admin nak nasihatkan supaya korang betul-betul hadam dan tahu menda berkenaan sekiranya korang ada niat nak bertandang dan menumpang kat mana-mana rumah sedara mara korang.. ¬†Penyewa Penyewa

BEBEL : PEMIUTANG, PENJAMIN DAN PENGHUTANG. KORANG YANG MANA?

Permalink to BEBEL : PEMIUTANG, PENJAMIN DAN PENGHUTANG. KORANG YANG MANA?
Assalamu’alaikum wbt dan Salam Sejahtera Hari ni admin nak menulis berkenaan Pemiutang, Penjamin dan Penghutang. Sebut je tiga subjek berkenaan mesti korang teringat pada seseorang kan..? Cuba ingat.. rasa sakit hati tak.. atau rasa macam nak bagi kaki.. hehe.. hadaplah kan.. lumrah hidup.. Jom kita gali isu ini bersama-sama,

WOW: ARTIS MALAYSIA JUAL PRODUK – NEELOFA

Permalink to WOW: ARTIS MALAYSIA JUAL PRODUK – NEELOFA
Sebelum ini penulis ada kisahkan berkenaan Artis Malaysia Jual Produk Bahagian 1, post kali ini penulis akan kupaskan lagi isu tersebut. Kali ini penulis akan fokuskan peceritaan kepada gadis cantik yang “Berisi”, (berisi dengan ilmu yerr) iaitu…. Noor Neelofa Mohd Noor.. Sumber :mstar Siapa tak kenal dengan Neelofa. Orangnya

WOW: LIONEL MESSI MESRA BERSAMA ANAKNYA

Permalink to WOW: LIONEL MESSI MESRA BERSAMA ANAKNYA
Kali ini penulis ingin kongsikan info berkenaan pemain bolasepak antarabangsa dan anak mereka. Kita tahukan mereka mencipta nama dengan bermain bola sepak.. dan kita selalu tertawan dengan aksi dan kelincahan mereka di padang. Tapi apa yang mungkin kita tidak tahu adalah kisah disebalik kerjaya mereka iaitu keluarga yang mereka

OMG: 2017 – HARI TANPA BEG PLASTIK – SELANGOR

Permalink to OMG: 2017 – HARI TANPA BEG PLASTIK – SELANGOR
Jika sebelum ini kerajaan negeri Selangor menguatkuasakan kempen Hari Tanpa Beg Plastik pada setiap hari Sabtu setiap minggu sahaja, kini, penguatkuasaan itu akan dipanjangkan kepada setiap hari (tujuh hari seminggu). Ini bermakna tiada lagi pembekalan beg plastik percuma oleh peniaga kepada pengguna. Hari Tanpa Plastik adalah kempen yang diperkenalkan

WOW : ARTIS MALAYSIA JUAL PRODUK.. BAHAGIAN 1

Permalink to WOW : ARTIS MALAYSIA JUAL PRODUK.. BAHAGIAN 1
Penglibatan artis dalam bidang penjualan sesuatu produk merupakan strategi yang bijak, di mana mereka boleh menggunakan populariti sedia ada untuk melariskan lagi jualan produk yang mereka wakili. Dunia hiburan yang penuh glamour sudah tentulah dapat menarik khalayak peminat untuk mencuba atau menggunakan produk yang dipromosikan oleh seseorang artis tersebut.

OMG : HARGA MINYAK NAIK BAGI JANUARI 2017

Permalink to OMG : HARGA MINYAK NAIK BAGI JANUARI 2017
Harga minyak bagi Januari 2017 telah diumumkan NAIK oleh Presiden Persatuan Pengusaha Stesen Minyak Malaysia (PDAM), Datuk Khairul Annuar Abdul Aziz mulai tengah malam ini. Harga minyak tersebut dimumkan sebagai berikut : RON95 – Naik 20 Sen Kepada RM2.10 Seliter RON97 – Naik 15 Sen Kepada RM2.40 Seliter Diesel

OMG : CINCIN DI ZAKAR

Permalink to OMG : CINCIN DI ZAKAR
OMG, penulis rasa terpanggil untuk berkongsi isu yang berkaitan dengan cincin dan zakar ini. Errr.. sekadar nak berkongsi info sahaja yer.. Lumrah mengetahui bahawa cincin itu dicipta untuk dipakai di jari, tak kira lah.. jari tangan ke.. atau jari kaki… tapi ada juga cincin yang dicipta khas bagi kaum

OMG : BERITA “KERETA TERBANG” DI MALAYSIA

Permalink to OMG : BERITA “KERETA TERBANG” DI MALAYSIA
Jika sebelum ini penulis berkongsi cerita dengan realiti kewujudan kereta terbang dan usaha untuk mereleasisikannya, tapi tahukah anda bahawa “kereta terbang” ini telah wujud di Malaysia. Ya.. ia memang benar dan pernah menjadi berita atau topik hangat yang menghiasi dada-dada akhbar dan laman web di alam maya sebelum ini.